Met een veilig gevoel op pad dankzij de Pechpas
In 2020 introduceerden wij onze nieuwe dienstverlening: de Pechpas. Hiermee ontvangen leden 7 dagen per week pechhulp voor hun e-bike, fiets, rolstoel, scootmobiel of rollator. Hans Spaermon (57) mocht de allereerste Pechpas in ontvangst nemen. Spaermon maakt vele kilometer met zijn rolstoel met handbike. Hij realiseerde zich dat het bellen van een bekende niet de oplossing is, als hij pech heeft. Vaak kunnen kennissen hem niet helpen met het vervoeren van zijn rolstoel en handbike. Met de Pechpas kan dat nu gelukkig wel!
Op pad in de natuur
Hans Spaermon is veel op pad met zijn handbike. Of het nou gaat om een fietstochtje in zijn directe omgeving, het uitlaten van zwarte labrador Xandor of voor het doen van boodschappen. “Het liefst tour ik met de hond door natuurpark Beekvliet bij Borculo. Daar kun je prachtig over de paden fietsen en is het heerlijk rustig. Het is zo mooi hoe ze daar de natuur terug aan het brengen zijn. Echt genieten!”, vertelt Spaermon.
'Ik was aan het denken: wie kan ik bellen als ik pech heb?'
Spaermon gaat ook regelmatig op pad met zijn partner. Hij op de handbike, zij op de fiets. Doordat zij werkt, kan hij haar niet altijd bereiken. “Ik was aan het nadenken wie ik zou kunnen bellen als ik pech zou hebben, maar ik kwam daar niet uit. Ik heb geen bekenden in de buurt met een busje.” In de nieuwsbrief van Kruiswerk las hij over de Pechpas. Een dienstverlening die hem goed paste.
Zelf heeft Spaermon al enkele keren een lekke band gehad, gelukkig was zijn partner er toen bij en kon de auto worden gehaald. “Ik moet er niet aan denken om ergens vast te komen staan en niemand te kunnen bereiken. Ik kan niet zomaar ergens heen lopen. Ik moet in de rolstoel gaan zitten wachten totdat er iemand voorbijkomt.” Daarom besloot hij de Pechpas aan te vragen.
Met een veilig gevoel op pad
Hij is erg blij met de uitkomst van de Pechpas: “Ik vind het echt een prachtig concept. Het geeft me een veilig gevoel en ik durf nu ook vaker alleen en verder van huis te gaan. De omgeving rond Borculo is prachtig en die kan ik nu mooi gaan verkennen.”
De service van Tiewelerservice Iwan Sweeren kwam bij Spaermon goed van pas. "Ik realiseerde me dat ik meestal wel een telefoon heb, maar ook al zou je een bekende kunnen bellen en ze zouden je komen helpen. Dan kunnen ze nog niet mijn rolstoel en handbike vervoeren", aldus Spaermon. Lukt ter plekke repareren niet? Met de Pechpas in zijn pocket wordt Spaermon bij pech thuis afgezet. Zijn handbike wordt vervolgens in de zaak van Tweewielerservice Iwan Sweeren gemaakt.
Wil jij ook onbezorgd op pad met de Pechpas?
Onderweg gestrand? Of het nu met de e-bike, fiets, rolstoel, rollator of scootmobiel is: we helpen je zo snel mogelijk weer onderweg. De Pechpas geeft je onder meer recht op drie gratis reparaties per jaar (excl. onderdelen). Lukt ter plekke repareren niet? Dan zorgen we uiteraard voor vervangend vervoer, zodat je geen dag stil hoeft te zitten.*
Met de Pechpas ontvangt je:
- 7 dagen in de week pechhulp van 8:00 tot 21:00 uur;
- Service binnen 60 minuten in de Achterhoek en Liemers;
- Drie gratis reparaties per jaar (excl. onderdelen);
- Kosteloos vervangend vervoer indien reparatie ter plekke niet lukt*.
De Pechpas is persoonsgebonden. Vraag hier jouw unieke Pechpas aan.
*Vervangend vervoer is niet mogelijk indien je onderweg bent met jouw scootmobiel. Indien je onderweg bent met de e-bike, krijg je een normale fiets als vervangend vervoer.
Vond je dit interessant? Meld je dan nu aan voor onze digitale nieuwsbrief en ontvang elke maand onze nieuwste artikelen.