_KIK5174

Gezond en fit het nieuwe jaar in

28 December 2020

Sinds de uitbraak van het coronavirus staat bewegen en sporten onder druk. Terwijl gezond eten, voldoende bewegen en mentaal fit blijven in deze tijden extra belangrijk zijn. Wist u dat beweging niet alleen uw lichaam gezond houdt, maar ook uw hoofd? Beweging zorgt namelijk voor een betere concentratie en mentale gezondheid. Zorg dus goed voor uw lichaam en beweeg regelmatig. Paul Zeeders, eigenaar van sportschool Pollys Gym, helpt u graag op weg. 

Wat doet sporten met ons lichaam?

Bewegen is heel belangrijk. Maar waarom eigenlijk?

1. Bewegen verlaagt de kans op overgewicht. Bewegen verhoogt de stofwisseling via spieropbouw en vetafbraak. 
2. Bewegen kan angst, stress en depressie verminderen. Wie beweegt, bouwt de opgehoopte stresshormonen op natuurlijke wijze af. Bewegen heeft ook invloed op uw mentale gezondheid. Als je actief bent, zit je ook lekkerder in uw vel. 
3. Bewegen is goed voor uw hart. Vooral wandelen, joggen, lopen, fietsen en zwemmen zijn goed voor het hart
4. Bewegen is goed voor uw longen. Als u beweegt u uw de longen en ademhalingsspieren in conditie. 
5. Bewegen is de beste vorm van pensioensparen. Uw leven lang bewegen is het beste medicijn tegen ouderdomsziekten als artritis, osteoporose en een hoge bloeddruk.

Bron: Kenniscentrum van Sport en Beweging

“Het lichaam past zich aan, aan de staat waarin het zich bevindt. Als u ervoor zorgt dat u dagelijks voldoende beweging krijgt, heeft uw lichaam meer energie nodig. Met als resultaat dat u meer energie hebt.” – Paul Zeeders 

Moeite met voldoende bewegen? Paul Zeeders helpt!

Dat bewegen goed voor ons is, dat weet u inmiddels. Maar hoeveel moet u dan bewegen? Volwassenen en ouderen wordt geadviseerd om 2,5 uur per week matig intensief te bewegen en 2 keer per week te sporten. Heeft u moeite om voldoende te bewegen? Of het goede voornemen in 2021 om meer te sporten? Paul Zeeders helpt u graag op weg.

Speciaal voor u deelt hij twee beweegschema’s. Paul Zeeders legt hierbij uit: “Ook wanneer u niet naar de sportschool kunt, zijn er simpele oefeningen die u vanuit huis (zonder professionele apparatuur) kunt doen. Deze oefeningen kunt u achter elkaar blijven uitvoeren in een rustig tempo, tot u moe begint te worden.”

Schema 1

Schema 1

Schema 2

Schema 2

Tip van Paul:

“Vind u het leuk om jouw progressie bij te houden? Zet dan de timer op 5 minuten, de week erna op 6 minuten, de daaropvolgende week op 7 minuten, etc.” 

Iedere vorm van bewegen telt

“Elke vorm van beweging telt én heeft een positief effect”, vertelt Paul Zeeders. Kies hierbij zelf de manier van bewegen die bij u past. Op deze manier houdt u ook langer de motivatie vast. Er zijn heel veel beweegmogelijkheden. U kunt variëren in beweging in én om het huis. Denk hierbij aan simpele bezigheden zoals stofzuigen, tuinieren of koken. Ook kunt u bewegen in uw vrije tijd, zoals tijdens een heerlijke wandeling. En als laatste kunt u natuurlijk bewegen door te sporten. Dit kan bij de sportschool om de hoek, maar ook gewoon vanuit uw eigen woonkamer. 

Fit blijven en sporten via beeldbellen

Heeft u iets meer ondersteuning nodig? Paul Zeeders nodigt u graag uit voor zijn online trainingen van Pollys Gym. Paul Zeeders vertelt: “Tijdens een online training nemen we samen het schema door dat ik speciaal voor jou heb samengesteld. Hierna kunt u zelf aan de slag”, vertelt Paul Zeeders. “En wilt u toch nog wat extra ondersteuning? Dan kunt u me altijd bellen. Als het even niet meer lukt, of u net dat extra duwtje in de rug nodig heeft. Ik help u graag.”

Aanbod online trainingen 

Voor € 20,- per maand krijgt u één sessie van 20 minuten waarin Paul Zeeders u persoonlijk coacht. U kiest hierbij zelf hoelang je coaching wilt krijgen. Dit kan één keer zijn, maar u kunt ook kiezen voor standaard maandelijkse coaching. 

Leden van Kruiswerk ontvangen de eerste maand gratis (t.w.v. € 20,-), bij het aanvragen van 5 sessies of meer. 

U kunt zich aanmelden voor de online training door een e-mail te sturen naar info@pollysgym.nl, of te bellen naar 06 - 33 98 22 00