Bootcamp voor mama en baby

Verantwoord ontzwangeren: bootcamp met je baby!

10 July 2018

Gaan jouw nekharen recht overeind staan bij alleen al de gedachte aan een ‘bootcamp’? Geen paniek! Bij de ‘Bootcamp voor mama en baby’ is er geen sprake van een drillinstructeur, maar van iemand die alles weet over verantwoord bewegen na een bevalling: Charissa Kruisenga van Live4Fit. Vol enthousiasme helpt zij kersverse moeders weer lekker te bewegen. In ieders eigen tempo. 

Lekker in de buitenlucht

"Hoe ben je op het idee gekomen om Bootcamp voor mama en baby te gaan geven? “Ik geef al zo’n 18 jaar groepslessen in  fitness. Toen ik zwanger was dacht ik na over welke lessen ik kan geven samen met mijn kindje. Na wat struinen stuitte ik op fitness voor moeder en baby. Ik behaalde mijn instructeursdiploma en bracht alle oefeningen en technieken zelf in de praktijk, maar dan lekker in de buitenlucht. Gezellig samen met mijn toen inmiddels geboren kleintje. Voor mij een ideale manier om weer (verantwoord) te bewegen.  Een passie die ik graag wil doorgeven  aan andere moeders”, vertelt Charissa  enthousiast." 

9 maanden ontzwangeren

"Weer gaan bewegen na een bevalling is natuurlijk niet niks? “Nee zeker niet, je moet echt minimaal 9 maanden ontzwangeren. Veel vrouwen houden nog even klachten zoals bekkenbodemproblemen. Het is echt aansterken. Het is dan ook niet zo gek dat veel moeders het eng vinden om het sporten weer op te pakken. En daar is in de sportschool geen speciale aandacht voor. Daarom check ik altijd of het lichaam klaar is om bepaalde bewegingen weer te doen en richt ik de lessen in op wat iemand aankan.” 

Probleemgebieden aanpakken

"Wat doe je dan in zo’n les? “Met de oefeningen pakken we de ‘probleem- gebieden’ aan, plekken waar je tijdens de zwangerschap aankomt zoals de buik, billen, benen en armen. En trainen we de bekkenbodemspieren. Dit doen we al lopend of joggend achter de kinder- wagen en met behulp van alles wat we in de natuur tegenkomen. Daarnaast heb ik natuurlijk aandacht voor hoe je het beste je kind kunt dragen en tillen, en de  kinderwagen voort kunt duwen. Ook geef ik tips over voeding en hoe je het bewegen af kunt wisselen met het pakken van rust. Alles zodat je uiteindelijk weer het vertrouwen in je eigen lichaam terugkrijgt.” En doen ze dat samen? “Ja met een klein groepje, zodat ik echt die persoonlijke aandacht kan geven. Het leuke hieraan is dat iedereen in hetzelfde  schuitje zit. Iedere moeder heeft nog bepaalde pijntjes en stelt vragen zoals ‘Is dat normaal?”, lacht Charissa. “Dat maakt het ook gezellig, vaak ontstaan er leuke vriendschappen. En je hoeft er geen  oppas voor te regelen, ook ideaal!” 

Doe ook mee! 

Locatie en tijd in overleg, vraag naar de mogelijkheden! Bel ons op 0314 357 430 en wij brengen je in contact met Charissa.